Basketen genom åren;

2005: Började på basketen. I hagahaninge, vi spelade då  tillsammans med 98or men tränade bara vi spelade inte matcher förrän 2006. Första terminen på basketen körde vi mest lekar som jag och Johanna tyckte var sjukt tråkigt. Då slutade Johanna men jag fortsatte som var bra. Andra terminen fick vi nya tränare och det blev mycket roligare. Jag är glad att jag fortsatte!

2006: Spelade min första basket match, vi förlorade med mycket, kom ihåg att vi inte gjorde ett enda poäng. Haha. Menmen, tyckte det var sjukt kul att spela matcher och så.

2007: Pappa tog över vårat lag och jag började ta basketen mer på allvar. Vi började vinna vissa matcher och spela jämt med en del lag. Jag började skjuta mer och mer hemma också. Spelade våran första basketcup, Skurucupen. Kom trea.


2008: Åkte på den första sova över basketcupen, som var Billys cup. Det gick jättebra för oss i gruppen vi vann alla matcher förutom en. I slutspelet gick det rätt bra har jag för mig, men vi kom typ 4,5? Kanske. Vi hade ett stabilt lag där alla var bra och kunde spela. Jag åkte till sportscamp för första gången och tyckte att jag lärde mig mycket när jag var där. Tränade lite med 96orna men slutade sen att göra det.



2009: Förlorade några spelare och fick in nya, fick börja om med rätt mycket. Men de nya tränade upp sig fort och blev ändå tillräckligt bra för att spela match. I slutet av 2009 var vi ett rätt bra lag, vi kom 3 i serien tror jag och spelade lions cup, dock fick vi möta det bästa laget först så vi åkte ut. Vi fick möta det laget som vann cupen. Åkte också till Billys cup igen och deltog i andra minicuper. Åkte såkalrt till sportscamp igen också.





2010: Bästa året i basketen tycker jag. Vi har förlorat kanske två spelare, men har också fått in både lisa och tilda som har spelat förut. Sen också Briar och Ratka. Kom inte ihåg när Dilara började. Men vårat lag har blivit sjukt mycket bättre och vi förbättras hela tiden! Jag började träna med 96orna igen och har fortsatt med det kör också matcher med dem nu. Körde cup i södertälje, Billys cup, Norrköping cup, blackeberg cup, täby cup och en till cup i södertälje. Åkte till sportscamp.




2011: Kommer bli ett jobbigt år. Eftersom jag har skola och sånt också. Men jag kommer nog fortsätta träna med 96orna och kör matcher med dem, väljer dem i första hand om inte de har tillräckligt med spelare eftersom att de är få. Ska söka in till stadslaget också, kan ju iallafall försöka. Om jag inte kommer med, kommer jag troligen byta klubb 2012 till en större klubb där jag kan förbättras mer och bli upptäckt. Kommer åka på cuper och sportscamp också.


Japp mitt basketliv..

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!