Moa Härfstrand Goode

1997-2004:
Våra mammor kände varann redan innan vi föddes, de var bästavänner när de var barn. De åkte t.o.m utomlands tillsammans. Fan vilken tur vi hade att de blev gravida samma år och födde oss samma år du kunde lika gärna fötts en vecka senare och varit 98a stackars mig då. Som aldrig skulle fått träffa dig. Som småbarn, träffades vi inte så ofta, men ändå kanske 5 gånger per år, genom våra mammor då. Jag kommer ihåg våra fikor vi hade. När vi två gick ut och byggde kojor när du var här. Har bilder på oss när vi var små, du hade knappt något hår. Tänk hur länge vi har kännt varandra.

2007:
Vi slutade att umgås när skolan började "på riktigt", våra mammor hade inte tid att träffas så mycket längre, så vi träffades nästan aldrig, men år 2007 tror jag det var, började du i samma lag som mig, du var och titta på en av mina matcher och jag kom ihåg när jag ba "- hej Moa" och kramade dig fast vi knappt kände varandra. Vi umgicks inte på fritiden även fast du gick på basketen, enda gången vi träffades var på träningar och matcher. Kom ihåg hur glad du blev när du gjorde mål, alla filmer från basketen.

2008:
I början av året var vi knappt kompisar, utan basketen skulle vi inte blivit bättre kompisar heller. På cuperna hände inget speciellt, vi var bara "kompisar" då alltså umgicks aldrig. Men på Sportscamp 08, blev vi bästakompisar, glömmer aldrig den dagen. Jag satt och bedömde alla i killgruppen och gav poäng medans jag tog av mig skorna, ingen väntade på mig förutom du. Jag började "gilla" en kille och du var den första som gick veta. Du började också gilla honom, och vi förföljde honom resten av veckan på discot, sen sa glasögonormen att han skulle ta våra kort om vi itn slutade förfölja honom och vi gick på det så vi slutade att förfölja honom. Sen umgicks vi nästan varje dag efter skolan och allt.

2009:
Vi bråkade, du blev sur för att jag började va mycket med Vendela och Lisa. Haha gud vad töntigt det var, vi åkte hem till dig och hade möte om det. Men det blev inte bättre, vi anklagade varandra för att ha ändrat på varandras pea men tydligen hade ingen gjort det ? Tillslut slutade vi bråka, men var inte kompisar, jag var bästavän med Vendela. Vi hatade dig, du hade ingen speciell att vara med på sportscamp så du var ofta med oss, och vi tyckte att du förföljde oss, och försökte smita undan hela tiden. Du sa till mig "- nu börjar vi va på sportscamp som förra året också" och jag ba "eh aa, men tror inte vi kommer börja va på fritiden". Gud vad taskig jag va mot dig då.

2010:
Jag började bråka med Vendela, hon slutade på basket. Jag hade ingen bästavän i laget längre, började va lite med alla, på bowlingkvällen blev vi bättre kompisar, jag du gulizar och dilara var typ hela kvällen. Jag och du sprang runt huset och gömde oss för de andra. Men gick ju fram sen. På sportscamp 10 blev vi bästavänner, vi var 24/7, följde efter alla, kom tydligen alltid försent, enligt rebeccas klocka. Fick skäll av claus för att jag hjälpte dig att torka bordet. Sen var vi varje dag hela sommaren, jag sov i din stuga, vi var på grönan, du sov hos mig, jag sov hos dig. Alla våra minnen är oslagbara. Vi sprang i alby och badade efter. Vi gjorde så mycket mer, allt var skitkul. När skolan började var vi rädda att tappa kontakten och sluta va, men vi klarade det. Nu är vi inte lika mycket men fortfarande lite. Ibland kan jag störa mig som fan på dig, men älskar dig ändå!

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!