Shit?


Annie, 16, väntar på operation. Foto: ABC

Hon sms:ade sönder sina handleder

LONDON. Annie Levitz, 16, skickade över 100 sms om
dagen.
Nu tvingas hon operera sina båda handleder.
- Jag började tappa känseln i händerna och de domnade bort, säger hon.

Att skicka 100 sms om dagen
blev för mycket. Plötsligt
försvann känseln i händerna.
När tonårstjejen från Chicago
märkte vad som började
hända blev hon rädd.
- Jag skulle gå och plocka
upp disken och andra saker
och de föll ur mina händer,
säger hon, enligt Daily Mail.
Enligt läkaren lider hon av
så kallat
karpaltunnelsyndrom som
gör att nerverna i
handlederna kläms. Risken
att drabbas ökar vid
enformiga handrörelser.

"Ovanligt bland unga"

- Det är ovanligt bland unga
patienter men inte unikt,
säger doktor Sofia
Aksentijevich, som ställt
diagnosen.
I väntan på operation
måste Annie Levitz, bära
stödskenor och tvingas
injicera kortison.
Hon har nu minskat till 50 sms
per dag. På en månad
blir det ungefär 2 000.
- Jag vet att det inte är
tillräckligt. Men jag försöker,
säger hon.
- Det är inte ens bra sms.
Det är saker som "Hej hej,
vad händer?"

 

Vill skaffa Iphone

Hon hoppas nu byta ut
mobilen mot en Iphone med
en touchscreen som kan
göra det lättare för henne.
Mamma Carrie Levitz
kunde inte ta telefonen från
sin dotter eftersom den var
hela hennes sociala liv.
- Det är klart att jag
tänkte på det. Men om man
har tonåringar vet man att
det inte fungerar, säger hon.



Nu vill man ju inte smsa :O haha. men kommer ofc göra det ändå. Men fett läskigt.

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!